onsdag 10 augusti 2016

Leger vs. Tiny Dangerous Dungeons (iPad)


Att det ser ut, låter som, och i de flesta avseenden spelar som ett gammalt spel till Game Boy av Castleroid-snitt är väl i sig ingenting direkt unikt.

Det unika ligger snarare i att det här inte är mer än en liten munsbit till upplevelse, som rimligen inte borde ta längre än typ 30 minuter att ta sig genom om man har någon form av fallenhet för genren.

Och.

Det här faktumet att man under dessa 30 minuter hinner uppleva det mesta liknande spel har att erbjuda, fast så fokuserat och effektivt presenterat att man snabbt inser hur ofta man i världen av Castleroids spenderar evigheter till att sysselsätta sig med ingenting överhuvudtaget av värde.






Inte så att jag känner mig besviken över att spelet tog slut när det tog slut.

Jag hade trots allt hunnit bossa, hitta en rad uppgraderingar som gjorde min framfart smidigare, orientera mig efter en karta som vittnade om att det fanns hemligheter att finna och lyssna till några melodier som satte sig lite som klister på hjärnan.

Om jag ville kunde jag, för att komplettera upplevelsen en aning, pröva att ta mig i mål på tid och jämföra mitt resultat med de individer i övriga världen som prövat detsamma.

Jisses.

En oerhört välspenderad halvtimme.

Ibland behövs det fan inte mer än såhär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar